Musiikin tekijöille kännykkäalbumi tarjoaa puolestaan uutta helppoa vaihtoehtoehtoa musiikin jakeluun. Kännykkäalbumeja myydään Hitmedian musiikkinettikaupassa, osoitteessa www.hitcaster.net.
“Aina mukana kulkevasta ja huimalla muistilla varustetusta kännykästä tulee väline, jossa kaikki sisältö kulkee helposti mukana ja käytettävissä. Hitmedian kännykkäalbumi on suunniteltu juuri tätä varten“, Hitmedian toimitusjohtaja Juha Rapeli sanoo.
Kännykkäalbumin äänenlaatu on perinteistä pakattua ääntä rikkaampi, koska Hitmedian oma algoritmi ei poista mitään, ei edes korvalle havaitsemattomiksi väitettyjä ääniä.
Kännykkäalbumi on sidottu kännykkään tai muistilaitteeseen. Albumin voi siirtää tietokoneelle ja soittaa sieltä. Tietokoneelta soitettaessa soittolaitteeksi määritelty laite täytyy olla kytkettynä tietokoneeseen.
Listahiteistä – flamencoon ja virsiin
Hitmedian musiikkinettikauppa HitCaster, aloittaa nousevien artistien musiikilla ja tulee laajentamaan valikoimaansa.
Hitmedian myyntipäällikkö Lauri Ahlstén visioikin, että koko maailman nettimusiikin lisäksi HitCaster voisi tarjota ihanteellisen jakelutien mitä erikoisimpiin tarkoituksiin – flamencosta lastenmusiikkiin ja virsiin, ohjelmiin tai vaikkapa rentoutusmusiikkiin. Myös pienten yhteisöjen sisäisiin esityksiin HitCaster olisi oiva väline.
Kännykkäalbumi halutaan kuitenkin pitää edullisena. Tämä on mahdollista, koska oheiskulut ovat pieniä, jakelu tehokasta ja kaikki käyttäjät maksavat artistille.
“Tämä on reilua peliä, jos sitä vertaa nykymenoon“, sanoo Lauri Ahlstén, sivutoimeltaan artisti itsekin. “Käyttäjän hämmennyksen ymmärtää, jos samaa sisältöä saa toisessa ääripäässä ilmaiseksi ja toisessa CD:stä pitää maksaa yli 20 euroa.”.
Artisteille HitCaster on vaivaton ja edullinen jakelutapa
Artisti tai artistin oikeuksien haltija saa itse hinnoitella HitCasteriin myyntiin laittamansa albumit ja pääsee näin vaikuttamaan siihen, kuinka paljon ansaitsee levymyynnistä Teosto-korvausten lisäksi.
HitCaster tarjoaa artisteille myös lisää näkyvyyttä ja helpon tavan musiikin jakeluun. Ainoa artistille koituva kustannus HitCasterista on rekisteröitymismaksu, joka on 45 euroa.
Hitmedia Oy on keskittynyt mobiililaitteiden ja tietokoneiden multimediaohjelmistojen kehitykseen. Tuotteissa on toiston laadun lisäksi kiinnitetty erityistä huomiota sisällön suojaukseen ja helppokäyttöisyyteen.
Hitmedia haluaa muokata musiikin ja muun sisällön kauppaa siten, että sisältö olisi laillisesti hankittua, edullista ja houkuttelevaa